Reklam

Aliexpress Dispute Açma ve Para İadesi Almak


Bilindiği üzere Aliexpress'te kargonuz size gelmediği taktirde dispute açarak paramızı geri alabiliyoruz. Bu yazımda nasıl dispute açılır ve bazı ipuçlarından bahsedeceğim.
Aliexpress'te bildiğiniz gibi sipariş yaptığınızda
Aliexpress dispute hakkında herkes bildiğini konuşmuş. Dispute açarken ekstra dikkatli olun ve dispute sonucunu iyi değerlendirin. 

Dispute nedir ? 

Ürününüz gelmez, kırık gelir, bozuk gelir veya beklediğiniz şekilde gelmez ise dispute açma hakkınız vardır. Satıcı ile anlaşıp paranızı geri alırsınız. Aliexpressin müşterilerine sunduğu bir koruma biçimidir. Dispute'yi iyi anlamak için yazıyı sonuna kadar okunamanızda fayda var.

Sipariş verdiğimizde ürünümüzün işlemi başlar. 


İlk önce siparişlerim sayfasına gidelim.

Buraya tıklayarak Aliexpress siparişlerim sayfasına gidelim. Bu sayfadan sipariş verdiğiniz ürünleri iptal edebilir, takip edebilir ve dispute açarak paranızı geri alabilirsiniz. Bu sayfa tarayıcınızın yan sekmesinde açık kalsın. Size uygun durumlara göre yazıyı okuyarak ilerlemenizi sağlayın.

Ürünün ödemesini yaptığımızda 10 ila 24 saat içerisinde "Your Payment is Being Verified"  yazısı ile ödememiz onaylanır.Bu yazıyı görmezseniz ödemeniz Aliexpress tarafından alınmamıştır. Bankanızı arayarak ve bilgilendirme alın.

Bundan sonra sıra satıcıya geçer. "Awaiting Shipment" yazan ürününüzü belirtilen sürede kargoya vermesi gerekiyor. Bu sırada ürünü almaktan vazgeçtiniz ve siparişi iptal ettiniz. Satıcı da kabul ederse ödemeniz size geri yatar. "Cancel Order" butonuna tıklayarak siparişinizi iptal edebilirsiniz.
Satıcı ürünü kargoladığında "Awaiting Receipt" yazar. Ürünümüzün kargolandığını anlarız ve beklemeye başlarız.

Bu ilerlemede sıkıntı yok. Ürünümüzü bekliyoruz. Aradan 1.5 ay geçiyor. Ürün gelmedi.
Hemen "My Orders" yani "Siparişlerim" kısmına girin. Gelmeyen ürününüze ait siparişteki "View
Details" butonuna tıklayın. Karşınıza açılacak pencerede siparişiniz ile ilgili detayı görürsünüz.
Açılan sayfada Reminder bölümü olucak. Orada bir sayaç vardır. Ürünün onaylanmasından geri sayar. Yani o sayaç bittiğinde herhangi bir işlem yapmazsanız paranız satıcıya aktarılır. Dispute açamazsınız. Bu sayaç kısmı çok önemli.

Eğer sayaç bitiyor ve siz hala ürünü beklemek istiyorsanız satıcıya mesaj atın ve ek süre isteyin.
Ek süre için "Request to extend Purchase Protection" linkine tıklayarak istediğiniz gün sayısını ve mesajınızı yazarak ekstra gün talep edin.
Aşağıdaki mesajı gönderebilirsiniz. Sipariş numaranızı yazmayı unutmayın. 

Hello,
My package does not arrive.
I want to take extra protection time for delivery.
Would you do that for me?
Thanks
Çevirisi : Merhaba, paketim elime ulaşmadı, teslimat için ekstra koruma zaman istiyorum. Benim için bunu yapabilir misiniz? Teşekkürler

2 çeşit Dispute şekli vardır

Tam iade isteyerek Dispute açmak
Ürününüz gelmedi, yanlış ürün geldi veya kırık-arızalı bir ürün geldi.
Dispute açarak tam iade isteyin. Paranızı tamamen geri alın.

Kısmi iade isteyerek Dispute açmak
Ürününüz geldi ama ilanda belirtilen gibi değil. Örnek siz 3 adet cep telefonu için kamera lensi istediniz ama paketten 2 adet çıktı. Kısmi iade açarak satıcıdan verdiğiniz paranın bir kısmını geri iade isteyebilirsiniz. 5 dolar ödediniz 2 doları geri isteyin mesela.
Başka bir örnek vermek gerekirse; Misal 10 TL'ye saat aldınız ve kayışı kopuk geldi. Ürünü hemen aşağı kattaki saatçi Mehmet Amca'da 3 TL karşılığında yaptıracaksınız. Dispute açın ve Mehmet Amca'nın 3 TL'sini isteyin. 😁

Dispute açtığınızda Aliexpress satıcısı sizden kanıt isteyebilir. Bu gibi durumlarda ürününüz elinize geçmedi ise takip numarasından ürünün size ulaşmadığını ispat edebilirsiniz.
Ya da ürün size kırık-bozuk geldi. Hemen video veya fotoğraf çekin ve satıcıya gönderin.
Dispute süresince 10 gün içerisinde paranızın geri gönderilmesi gerekiyor. Eğer 10 günü geçerse hemen Aliexpress müşteri hizmetlerine yazın ve durumu anlatın.

Önemli Not: Güvenilir satıcılarda para iadesinde sorun yaşamazsınız. Ama bazı çakallar çıkıp size türlü türlü bahaneler sunabilir. Bunlara kanmayın. Ürününüz elinize gelmedi yahut kırık-arızalı geldi. Siz haklısınızdır. Satıcıya Aliexpress müşteri hizmetlerine başvuracağınızı söyleyin. Bu gibi durumlarda etekleri tutuşuyor ve genelde para iadesini onaylıyorlar. Eğer hala durum devam ediyorsa Aliexpress'e yazın.

Ekstra süre istedikten sonra satıcılar genelde en geç 2 gün içinde size cevap verir. Eğer cevap alamazsanız 3. gün hemen dispute açın. Dispute süresi 5 gündür. Eğer 5 gün içerisinde satıcı cevap vermez ise veya para iadenizi onaylarsa paranızı geri alırsınız.
Baktınız satıcı ters çiziyor. Anlaşmazlık çıkarmaya çalıştı. Hemen Aliexpress'e bildiriyoruz. Sonuca Aliexpress karar veriyor. 

Dikkat: Bazı uyanık satıcılar sahte kargo numarası ile ürününüzün kargoya verilip teslim ettiğini gösterip size paranızı geri vermemezlik yapabilir. Bu gibi durumlardahemen Aliexpress'e başvurun. Bazı postalar sadece Türkiye'ye girene kadar takip edilir sonrasında herhangi bir bilgi alamayabilirsiniz. Bu konuda dikkat edin. Kandırılmayın. sadece 17track.net vePTT'nin kendi sitesinden kargolarınızı takip edin. Satıcıların verdiği linkteki siteleregüvenmeyin. Uluslararası kargo takip kodları harf ile başlar, harf ile biter. Örnek:AB12345678AB gibi.

1 yorum:

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();
Blogger tarafından desteklenmektedir.